The one with the camping trip to Margaret river














Hoi allemaal.

Ja ik leef nog.

Nee ik ben jullie niet vergeten.

En ja ik ben nog steeds in Australië.

Mijn excuses lieve vrienden, ik heb jullie een beetje in de steek gelaten. Vol verwachting klopten jullie hartjes voor de volgende blog, elke dag weer tien keer je facebookpagina refreshen met de hoop op een teken van leven van mij.

Oke overdrijven is ook een vak Lotte.

En wat voor mij geldt, geldt waarschijnlijk ook voor jullie: de tijd vliegt gewoon voorbij.

Want ik zit hier nu al elf weken en dat is al bijna twaalf weken en dat is dus bijna drie maanden en met drie maanden ben ik al op de helft van mijn werktijd hier!! WOW!

Op 2 januari ben ik met mijn gastgezin een paar daagjes meegegaan naar Green Head, ongeveer drie uur rijden ten noorden van Perth. Een klein dorpje met wel heel veel mooie stranden en baaien. Ik heb hier echt een recordaantal keer fish & chips gegeten, omdat dat eigenlijk bijna het enige was wat daar te krijgen was en omdat mijn gastouders een boot hebben, zijn we ook een paar keer gaan vissen op de boot en toen heeft mijn gastmoeder ook zelf een keer een vis gevangen!!

Op die zaterdag daarna reden we terug naar huis en die avond was ik uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van een au pair die ik nog niet ontmoet had. Daar dus heen geweest en dat was wel gewoon gezellig, niet echt helemaal mijn type mensen, het waren sowieso allemaal mensen bij elkaar die dat meisje nog nooit ontmoet had. Maar toch wel leuk dat ze ons uitgenodigd had.

Hierna hadden de kinderen nog drie weken zomervakantie te gaan. Waarin we veel dingen hebben ondernomen, maar ook gewoon lekker dagen thuis hebben doorgebracht. We zijn onder andere naar het aquarium, Fremantle shipwreck museum, dinosaurus tentoonstelling geweest.

In deze weken heb ik ook een andere Nederlandse au pair leren kennen, Charlotte, maar die is helaas door omstandigheden alweer thuis in Nederland. Toch in die korte tijd wel wat leuke dingen samen gedaan, waaronder penguin island, maar helaas hebben we toen geen een keer een pinguïn gezien.. Dit doet me ook denken aan het feit dat ik mijn eerste (en hopelijk laatste) boete hier in Australië heb ontvangen.... 11 km/h te hard en doordat het vakantieperiode was het dubbele tarief, dus $200 moeten betalen..... met pijn in mijn hart.

In het weekend ben ik ook nog uitgegaan met Samantha en haar nichtje Georgia. In de stad ook nog Lisa en Julia tegengekomen en uiteindelijk heb ik samen met Julia bij Lisa thuis geslapen. Na dit weekend was er nog maar één week zomervakantie te gaan voor de kinderen, maar ik was op de vrijdag al vrij, omdat het Australia day was.

Op Australia day vieren de Australiërs dat Australië ontdekt is, alleen is er nu een discussie dat de datum moet worden veranderd, omdat we eigenlijk op 26 januari vieren dat de westerlingen Australië ontdekt hebben. De Aboriginals woonden er toen natuurlijk al lang. Dus een beetje dubbel, maar ik was uitgenodigd voor een picknick, dus een goede reden om toch wat te doen op deze dag. Met heel wat andere au pairs zijn we gaan picnicken in Kings park met een heel goed uitzicht op de swan river. Een belangrijk onderdeel van Australia day is namelijk de vuurwerkshow op de rivier in de avond. Wij zagen deze show van de zijkant, maar dat maakte het niet minder indrukwekkend. Het vuurwerk werd afgevuurd op de maat van een muziekmix op de radio, dus dat gaf echt kippenvel. Dit was echt een superfijne dag, waar ik heel veel leuke mensen heb ontmoet!

Ik keek uit naar de week dat de kinderen weer naar school gingen, omdat dat een beetje meer regelmaat en tijd voor mezelf zou geven, maar de eerste week viel eigenlijk echt een beetje tegen. Ik viel zelf een beetje in een gat, omdat ik in de weekenden wel leuke dingen deed met andere au pairs, maar doordeweeks had ik nu echt geen idee wat ik zou kunnen doen. En ook met mijn gastgezin ging het gewoon een beetje stroef. Dus die week had ik echt een beetje last van een dipje en dat was ook eigenlijk de eerste keer dat ik erg last had van heimwee. Toch had ik in het weekend wel al wat leuke dingen gepland.

Op die vrijdag ging ik met een andere Lisa uit Oostenrijk wat drinken bij de guildford bar en dat was echt heel gezellig. Eindelijk echt iemand die een beetje dezelfde humor had en waar ik ook gewoon even lekker mezelf kon zijn, dus dat was heel fijn om even mijn dipje te vergeten. Op zaterdag ging ik met een Italiaans en een Engels meisje naar Fremantle en dat was ook heel gezellig, maar toen ik terugreed naar huis had ik wel weer heel erg last van heimwee en echt het verlangen om even iemand thuis te bellen. En dat was niet helemaal een goed idee, want je ouders weten het ALTIJD als je even niet lekker in je vel zit...... maar mijn vader gaf me wel weer even een peptalk, dus dat was heel fijn.
Op die zondag ging ik met een fins meisje die ik ontmoet had op australia day een surflesje volgen in scarborough. Dat was echt super zwaar, maar heel gezellig en dat sporten gaf me echt weer even energie voor de volgende week! Dus aan het einde van die dag voelde ik me eigenlijk ook weer veel beter.

Sindsdien gaat het eigenlijk echt veel beter. Ik heb ook echt veel beter het ritme te pakken en dat scheelt echt heel veel. Op maandag en dinsdag ben ik meestal wel een beetje bezig rondom het huis, omdat ik dan gewoon weer mijn wekelijkse klusjes doe rondom het huis, maar de andere dagen heb ik eigenlijk meer tijd voor mezelf en dan kan ik ook gewoon leuke dingen doen. Dus die donderdag verveelde ik me en heb ik heel spontaan een Frans meisje in de buurt een berichtje gestuurd of ze wat wilde doen en gelukkig zei ze ja! Dus een halfuurtje later zaten we gezellig te lunchen. En de dag daarna had ik met een Engels meisje die hier studeert afgesproken om wat te eten in Fremantle en dat was ook heel gezellig en het eten was natuurlijk ook toppie!!!

Op die zondag ben ik met Duitse Lisa naar de Lesmurdie falls gegaan en dat was wel mooi, maar in een halfuurtje heb je daar eigenlijk ook wel weer genoeg van gezien, dus toen zijn we naar de stad gegaan met Oostenrijkse Lisa om wat te eten op een festival op Elizabeth Quay, maar drie keer raden wie haar paspoort natuurlijk weer was vergeten!!!

Die week daarna zijn Oostenrijkse Lisa en ik op woensdag naar de riverside gardens geweest in Bayswater en op vrijdag naar cottesloe beach. Ik ga het nog verdrietig vinden als de winter hier komt en ik niet meer zo vaak naar het strand kan gaan.. Op zaterdag ben ik uitgegaan met Lisa en een ander Canadees meisje. Dat was echt heel leuk, maar het uitgaan hier is wel echt heel duur. De volgende ochtend zag ik op mijn rekening dat de uber naar huis $81 voor twee mensen was. Dus niet echt iets wat ik nou elk weekend kan doen, dat is wel een dingetje omdat ik zo ver van de stad zelf woon.

De volgende dag had ik weer een picknick in kings park met een groep au pairs. Ook weer echt super leuke mensen ontmoet. Echt grappig om te horen waar iedereen vandaan komt en wat hun verhaal is. Je komt zo wel echt verschillende mensen te ontmoeten, eigenlijk een heel groot sociaal experiment. Ook echt apart eigenlijk, want omdat je de meeste mensen via social media ontmoet, is het telkens weer een blind date.

En dan zijn we alweer aangekomen bij vorige week. Die week ging super snel voorbij en op vrijdag hoefde ik alleen maar de kinderen naar school te brengen en wat huishoudelijke klusjes doen voor het weekend en toen was ik al vrij! Want dit weekend stond een kampeertripje naar Margaret river op de planning! Lisa heeft een eigen auto, dus zij reed dit hele weekend, wat een luxe!!! We hadden een kampeerplek gereserveerd op conto´s camground onderweg en daar kwamen we aan het eind van de middag aan. We hadden achteraf wel een beter plekje wat dichterbij het centrum van margaret river kunnen vinden, want dit was wel echt een hele afgelegen camping en er was uitgezonderd van wat vieze toiletten echt helemaal niks te vinden. Maar voor twee nachtjes was het dikke prima. En tien dagen terror kamperen op sziget is ook moeilijk te overtreffen...... Die avond zijn we naar de zonsondergang gaan kijken op surfers point onder het genot van een cider en daarna zijn we terug gegaan naar de camping om te eten en te chillen. Toen ik naar het toilet wilde gaan, zag ik opeens een beest op de muur zitten, dus ik schrok me rot en haalde Lisa. Het bleek uiteindelijk een possum te zijn en het was er niet één, maar het waren er drie. Amazing! Ze waren ook niet echt blij met ons, want ze blaasden ook, dus niet echt heel geweldig toiletteren daar. Toch wel grappig dat je dat soort beesten dan in het wild tegenkomt... Na een heerlijk nachtje slapen (neem me niet te serieus), zijn we de volgende ochtend naar de stad margaret river gereden. Daar hebben we toen wat gedronken en daarna zijn we naar de chocolate factory in de wijnstreek gereden. We wilden eerst eigenlijk een wijntour doen, maar dat was echt super duur en normaal moet je daar een hele dag voor vrijmaken, dus in plaats van het proeven van wijn hebben wij heerlijke chocolade geproefd. Daarna zijn we naar mammoth cave gereden en hebben we een tour gedaan door deze grot, wat super indrukwekkend was, want in de gesteentes kon je fossielen van eeuwen geleden terugzien. In de avond hebben we wat gegeten in de stad en zijn we weer naar de camping gegaan. Ik en mijn rug waren erg blij dat dat de laatste nacht in dit tentje waren. Op zondag gingen we alweer vroeg onderweg. Deze dag gingen we terug naar Perth, maar onderweg reden we langs yallingup, dunsborough en busselton en hebben we onder andere sugarloaf rock, castle rock, busseltons jetty gezien en in busselton zijn we ook nog spontaan naar een markt geweest, waar als klapper op de vuurpijl ook nog eens verse poffertjes gemaakt werden. Na busselton zijn we naar Mandurah gereden en hebben we daar wat gegeten en toen zijn we weer naar huis gereden.

En nu is het inmiddels alweer maandag! De tijd vliegt echt voorbij, zeker als ik zo terug denk aan alles wat ik in deze weken gedaan heb. Ik heb het echt zeker naar mijn zin, ondanks dat ene dipje dat ik een paar weken geleden had, maar ik ben daardoor ook gaan inzien dat ik moet genieten van elke dag dat ik hier ben en zeker niet vooruit moet gaan denken. Ik denk dat het zelfs nog lastig wordt als mijn tijd in Australië straks voorbij is! En ik kan ook genieten van de hele kleine dingetjes die ik doe, zoals even een kopje thee drinken bij een caféetje met een goed boek, of even naar het park gaan of natuurlijk mijn favorietje: het strand.


Nou lieve vriendjes, heel erg bedankt weer voor jullie geduld en tot de volgende blog dan maar weer (laten we hopen dat die niet pas verschijnt als ik alweer terug in Nederland ben...)



Reacties