The one where Lotte decides to go to Australia




Velen wisten het al, en veel mensen wisten het nieuws nog niet.....
Ik ga over minder dan twee maandjes voor zes maanden naar Australië!
Ja zeker, u leest het goed, Australië....

Ik wil jullie met deze posts op de hoogte houden van mijn belevenissen in Australië. Ik krijg er natuurlijk al veel vragen over en veel mensen weten nog niet precies wat ik deze zes maanden in Australië ga uitspoken, dus bij deze: Pak een lekker bakkie thee of een bakkie pleur, ga er lekker voor zitten of gooi je laptop snel dicht als je nu al doodmoe wordt van dit gezeik, want ik ga nu het verhaal vertellen over wat mij de laatste maanden heeft bezig gehouden.

In Juni ben ik gestopt met mijn opleiding pedagogische wetenschappen op de Vrije Universiteit.... of nou ja, als ik heel eerlijk ben, moest ik gewoon gedwongen stoppen met de opleiding, omdat ik een negatief BSA heb gekregen. Dat is erg jammer, want het was een leuke studie, maar dit heeft me ook zeker een duwtje in de rug gegeven om eindelijk te kiezen voor iets wat ik al heel lang wilde doen en dat is als au pair in het buitenland werken.

Toen ik nog een pubermeisje was, was ik al aan het dagdromen hoe het zou zijn om naar een vreemd land te vertrekken om daar te werken als kindermeisje. Ik weet niet precies waarom ik dat toen al zo graag wilde, maar de gedachte om in een vreemde stad ergens in een ander land te wonen, verklaart denk ik al een hoop. Tijdens mijn middelbare schooltijd heb ik veel ervaring opgedaan met oppassen. Dat bleek iets te zijn wat ik ten eerste heel leuk vind en ten tweede iets waar ik ook goed in ben. Dat er dus een mogelijkheid is om reizen en oppassen te combineren is geweldig.

Ik kon er voor kiezen om me in juli in te schrijven op een andere universiteit, om daar voor de tweede keer te beginnen aan mijn studie pedagogische wetenschappen, maar ik heb er na weinig wikken en wegen uiteindelijk voor gekozen om een tussenjaar te nemen. In augustus ben ik begonnen met werken bij de viva zorggroep en om ervaring op te doen voor later ben ik ook bij de Hartekamp groep gaan werken. Ik heb het daar super naar mijn zin en ik vind het stiekem wel een beetje jammer dat ik straks weer afscheid moet gaan nemen van dat werk.

Ondertussen ben ik ook begonnen met mijn inschrijving bij travel active. Om aangenomen te worden moest ik eerst een boekwerk aan formulieren invullen en ik heb een interview in het Engels gehad. Dat was gelukkig prima te doen en op 12 september kreeg ik een mailtje in mijn inbox dat ik aangenomen ben! Het zoekproces naar een gastgezin kon beginnen!!!

En een leuke dat ik er gevonden heb! Drie keer is scheepsrecht zeggen ze, in mijn geval was dat zeker waar! Na twee gezinnen gesproken te hebben, die erg aardig waren, maar waar ik totaal geen klik mee had, kwam ik in contact met de familie Martin uit Mundaring, Perth. Ik stuurde een mailtje naar de moeder van het gezin en ik kreeg vrijwel meteen een berichtje terug of ik zin had in een skypegesprek. Ik heb toen alleen met de moeder gesproken en het was echt een heel leuk gesprek. Inmiddels heb ik al meerdere gesprekken met haar gehad en ik heb ook haar man en twee kinderen ontmoet. Ik ga oppassen op een meisje van 8 jaar en een jongetje van 5 jaar.

De bedoeling is nu dat ik begin december vertrek naar Perth en bij de familie Martin blijf tot ongeveer eind juni. Na die tijd zou ik graag nog willen reizen langs de oostkust van Australië, maar dat ga ik allemaal wel regelen als ik daar eenmaal ben. In de periode dat ik in Perth vertoef zullen er ook genoeg mogelijkheden zijn om de westkust van Australië te ontdekken, aangezien ik elk weekend in principe gewoon vrij ben.

Lieve jongens en meisjes, dames en heren, ik hoop dat ik jullie met deze blog genoeg heb ingelicht, maar ik vind het natuurlijk ook altijd leuk vragen te beantwoorden, voel je altijd welkom om me een berichtje te sturen! Ik zou het thuisfront ook graag op de hoogte houden als ik eenmaal in Australië zit, dus houdt mijn blog of facebook goed in de gaten de komende tijd.



Reacties